מפעל בוטיק לייצור סלטים ביתיים
מפעל בוטיק לייצור סלטים ביתיים

רטבים על בסיס מיונז שחייבים בכל מסעדה

מיונז הוא אחד הרטבים הנפוצים ביותר בעולם, והוא משמש כחומר גלם בסיסי למגוון רחב של רטבים אחרים.

רטבים על בסיס מיונז הם חלק בלתי נפרד מהתפריט של כל מסעדה, והם יכולים להוסיף טעם ועסיסיות למגוון מנות. בואו להבין כיצד מיונז יכול לשדרג לכם את התפריט במסעדה. המומחים של סלטי גן עם כל מה שחשוב לדעת על מיונז.

אילו סוגי רטבים על בסיס מיונז קיימים?

קיימים מגוון רחב של רטבים על בסיס מיונז, החל מרטבים פשוטים ועד רטבים מורכבים יותר. ביניהם ניתן למצוא רוטב מיונז עם תוספת של חרדל, המשמש בעיקר כמטבל למגוון מנות, כולל סלטים, המבורגרים וטורטיות, רוטב מיונז עם תוספת של צ'ילי חריף, המשמש כמטבל למגוון מנות, כולל עוף, ירקות וטורטיות. וכמובן- רוטב אלף האיים שהוא רוטב בסיסי שכולנו מכירים. משתלב במנות רבות במטבח הישראלי.

רטבי מיונז - דגשים חשובים

גם אם אתם מכינים סלטים ורטבים עבור המסעדה בכוחות עצמכם, וגם אם אתם קונים מייצרן סלטים חיצוני, חשוב שתדעו על כמה טיפים להבטחת איכותם של רטבים המבוססים על מיונז. רטבים על בסיס מיונז שמכילים ירקות או פירות: רטבים אלו נוטים להתחמצן מהר יותר. כדי להאריך את חיי המדף שלהם, הוסיפו להם חומץ או מיץ לימון, או שמרו אותם במקרר בתוך מיכל אטום. רטבים על בסיס מיונז עם חלבונים: רטבים אלו נוטים להפוך למימיים עם הזמן. כדי להימנע מכך, השתמשו בחלבונים יבשים, כגון ביצים קשות או אנשובי. בהכנת הרטבים: השתמשו במיונז בטמפרטורת החדר. זה יעזור לרטב להתערבב בצורה אחידה יותר. הקפידו לערבב היטב את כל החומרים לפני הגשת הרוטב. זה יעזור לו להישאר אחיד וקרמי. וכמובן- תמיד תטעמו את הרוטב לפני הגשתו. זה יעזור לכם לוודא שהטעמים מאוזנים.

מה תוכלו לעשות במסעדה שלכם עם רטבים שמבוססים על מיונז?

להלן כמה דוגמאות לדרכים שבהן רטבים על בסיס מיונז יכולים לשמש במסעדה. כמטבל: רטבים על בסיס מיונז יכולים לשמש כמטבל למגוון מנות, כולל המבורגרים, צ'יפס, טורטיות, וסלטים. כמרכיב: רטבים על בסיס מיונז יכולים לשמש כמרכיב במגוון מנות, כולל סלטים, מרקים, ותבשילים. כקישוט: רטבים על בסיס מיונז יכולים לשמש לקישוט מנות, ולהוסיף להן מראה מושך.